Thursday, November 3, 2011

Oooo balik kampung…

Hati dah meronta2 tak tertahan, kalau boleh malam tu jugak encik suami nak start enjin and drive balik tapi tak sesuai lah dengan anak kecik nak travel memalam. Dah tu, kawasan yg nak lalu tu banyak kawasan kampung dan hutan rimba, kalau highway tu okay lah lagi sbb ada peronda, ada byk R&R semua…tak lah t-a-k-u-t….huhu..

Kesudahannya, pagi, lepas makan nasi dagang ulik mayang baru lah kitaorang bertolak…Dari pengamatan aku, orang Pantai Timur nie mmg suka balik kg, x kisah lah cuti sehari dua hari ker dan selalunya akan berlaku lah traffic jammed yang menyebabkan hah amik ko! 12 jam perjalanan! Makan tidur makan tidur x sampai2 nyer lagi… aku dkt belakang dah siap bergusti dengan budak kenit tu… yer lah, dia pun penat asyik dlm kereta jer nak melasak tak boleh… aku pun tension, bila nak sampai nie??!! Nak balik naik flight boleh tapi nanti sampai sana patah kaki lah plak… x der transport…

Penyejuk hati nyer bila tengok Mek, yer aku panggil mother-in-law aku Mek dia senyum simpul depan rumah bila kitaorang sampai. Muka encik suami of course lah gumbira… actually sampai jer sempadan negeri tu dia dah tersengih macam kerang busuk dah… hehe

Hari raya Aidiladha or raya haji (musim haji kan) memang lagi meriah dekat Kelantan nie and kebetulan pulak Mek ada amik bahagian (aqiqahkan utk si kenit). Malam nyer ada jemput orang masjid untuk makan-makan…Aku cuti 2 hari, sajer jer malas nak berjemaah atas kereta dengan orang yang nak balik KL balik tapi yg penting encik suami happy dpt balik kg jumpa family, org kg, ayam, itik, angsa, lembu dll.

Selamat Hari Raya Aidiladha untuk semua muslimin dan muslimah.


Nota kaki; korang makan ker perut lembu? Aku tidak......sanggup....huhu...

No comments:

Post a Comment